OVER HET PROJECT

Voor Dopper is de interactieve toepassing Hengel at the Beach ontwikkeld.

Deze interactieve toepassing moest het antwoord op de volgende Design Challenge geven:

“Hoe kan een interactieve toepassing ervoor zorgen dat festivalbezoekers bewust worden van het single-use plastic probleem?”

Met het concept Hengel at the beach kan de festivalbezoeker tijdens een festival uit een bak met water plastic PET-flessen vissen met een hengel. De tickets in deze flesjes bepalen of de gebruiker een Dopper heeft gewonnen. Op deze hengel zitten twee camera’s die het moment filmen dat de gebruiker plastic aan het opruimen is.

De volgende dag komen de filmpjes online te staan. In deze filmpjes ziet de gebruiker zichzelf plastic hengelen en daarna verandert het in een informatie filmpje over het single-use plastic probleem. Dit filmpje kan de gebruiker delen via Facebook waardoor hij korting krijgt als hij een aankoop doet op een Dopper.

880x0_p1akq94f6m1a3htt6b36rme1mt65

880x0_p1akq93kotm8d1pp4ffu9l3ek83